Hoe word je online het beste gevonden?

Hoe word je online het beste gevonden?

Hoe word je online het beste gevonden? Hoe kan ik hoger scoren in Google? Wanneer je over een website of webwinkel beschikt klinkt zoekmachine optimalisatie je waarschijnlijk niet onbekend in de oren. Zoekmachine optimalisatie richt zich dan ook op het structureel verbeteren van je online business waardoor deze over een betere rangschikking zal beschikken in de zoekmachines. Veel mensen staan er evenwel niet bij stil, maar het is vooral van belang dat de optimalisatie die wordt uitgevoerd daadwerkelijk in het teken staat van de bezoekers. Met andere woorden, het gebruiksgemak verbeteren in combinatie met het plaatsen van goede, kwalitatieve content zorgt er voor dat je website of webwinkel een mooie stijging kan doormaken in de zoekresultaten.

Inhoud is belangrijk

Veel mensen spenderen enorme bedragen aan het laten bouwen van een technisch hoogstaande website of webwinkel, maar houden er geen rekening mee om kwalitatieve content te laten schrijven en toe te voegen aan hun online business. Dit is een zeer belangrijke fout, want zonder deze content die een antwoord biedt op de vragen van je bezoekers zal je website nooit over een optimale positie beschikken in de zoekresultaten. Door rekening te houden met de tips verder in dit artikel kan je er voor zorgen dat dit wel mogelijk wordt.

Zoekwoordenonderzoek

Vooraleer er goede content kan worden geplaatst is het belangrijk om een zoekwoordenonderzoek uit te voeren. Dit zoekwoordenonderzoek moet duidelijk maken op welke zoekwoorden je, je dient te focussen. Bovendien is het altijd belangrijk om stil te blijven staan bij synoniemen. Stel bijvoorbeeld dat je over een webwinkel beschikt in hemden en je, je uitsluitend gaat focussen op dit zoekwoord. Dat kan, maar in dat geval zal je niet hoog scoren in de zoekresultaten wanneer potentiële klanten zoeken op het zoekwoord ‘overhemden’. Ook dit zoekwoord regelmatig in de content terug laten komen is dan ook zeer belangrijk. Een goede & gratis tool hiervoor is de zoekwoordplanner van Google.

Pas op voor keyword spamming

Het plaatsen van content zonder goed na te denken over de inhoud is nooit een goed idee. Er bestaan heel veel websites op het internet die continue nieuwe content toevoegen, maar die de plank op dat vlak volledig mis slaan. Je dient er bijvoorbeeld aandachtig voor te zijn dat er niet aan keyword spamming wordt gedaan. De content dient voor de bezoeker van je website prettig leesbaar te zijn en een goede keyword density (het aantal keer dat een bepaald zoekwoord in een tekst wordt geplaatst) is cruciaal. Door verder op iedere pagina van een website of webwinkel relevante content te plaatsen zorg je er voor dat niet alleen de homepagina goed scoort, maar ook alle andere pagina’s een goede vindbaarheid genieten.

Regelmatig nieuwe teksten toevoegen

Het voorzien van een mooie basis aan content op je website of webwinkel is interessant, maar het is zeer belangrijk om op regelmatige basis nieuwe teksten toe te voegen. Alleen op deze manier maak je namelijk aan Google duidelijk dat de website nog steeds wordt geactualiseerd. Dit zorgt er voor dat je online business niet alleen hoger in de zoekresultaten zal verschijnen, daarnaast zullen ook de nieuwe pagina’s worden geïndexeerd waardoor bezoekers via nog meer kanalen de weg zullen vinden naar je website. Het bijhouden van bijvoorbeeld een blog of een nieuwssectie op je website biedt je hier alvast meer dan voldoende mogelijkheden toe.

Andere soorten content

Wanneer het aankomt op zoekmachine optimalisatie blijft tekst de absolute koning van de content op je website. Dit wil evenwel niet zeggen dat je geen aandacht moet besteden aan andere vormen van content. Wat bijvoorbeeld te denken van afbeeldingen en zelfs video’s? Ook deze kunnen door Google geïndexeerd worden en kunnen bijdragen aan de gebruikservaring van je website of webshop. Focus je met andere woorden niet alleen op tekst, maar bekijk ook welke andere content je mogelijks kan toevoegen.

Wil je online ook (beter) worden gevonden of je website laten maken?

Stuur ons vandaag nog een mailtje!

Laat een bericht achter

Your email address will not be published. Required fields are marked *